Week 4 in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jorn Vos - WaarBenJij.nu Week 4 in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jorn Vos - WaarBenJij.nu

Week 4 in Madrid

Door: Jorn Vos

Blijf op de hoogte en volg Jorn

19 December 2013 | Spanje, Madrid


Week 4 was een erg leuke week, op stage krijg ik steeds meer te doen en ik begin ook steeds meer te snappen van de afdeling en het werk dat we precies doen. Wat maakte week 4 dan zo leuk zullen jullie denken? Nou dat was dat ik mijn vriendinnetje in een lang weekend wegwijs mocht maken in het mooie Madrid. Ik heb erg veel geluk met mijn stagebegeleidster, het is een erg aardige vrouw en het was dus ook geen enkel probleem om van het normale weekend een ´lang weekend´ te maken. Ik had vrijdag 13 december en maandag 16 december dus lekker vrij.

Maike vloog vanuit Amsterdam en arriveerde om 23.30 in Madrid, donderdag 12 december dus. Na een reis van circa 45 minuten kwamen we aan in mijn appartementje en iets wat ik TOTAAL niet zo verwachten was gebeurd. Mijn ooh zo leuke huisgenoten hadden mijn mooie schone, opgeruimde en goed ruikende kamer verbouwd tot één grote bende. Mijn bed was weg, kleren lagen overal, afbeeldingen van naakte rijpe vrouwen hingen aan de muur (niet mijn voorkeur btw.) en als kers op de taart functioneerde 3 rollen wc-papier als slingers.

Vrijdags hadden we in de planning staan om het centrum van Madrid te verkennen. Het weer zat helaas niet erg mee, het was de eerste keer in 4 weken dat het regende. Tegen een uur of 13.00 zijn wij richting het centrum vertrokken. We hebben daar een tijdje rond gelopen en verschillende wijkjes bekeken o.a. Gran Via, Callao, Opéra, La Latina en zijn daar ook verschillende winkeltjes in gegaan we hebben toen geluncht bij 100 montoditos. 100 Montoditos is een gezellige bar/pub in de typische Britse sfeer. Het concept dat ze gebruiken is erg grappig, je hebt keuze uit 100 verschillende kleine sandwiches waar je 1 tot 2 euro voor betaald het bier mag er ook zijn, voor 0,5L betaal je 1,50. In de loop van de avond hebben we heel romantisch een pizza van de Domino´s in mijn knusse appartementje gegeten en een filmpje gekeken omdat een hele dag rondlopen in de stad toch wel aardig vermoeiend is. Verder die avond hebben we bij ons wat gedronken om vervolgens samen met Ruud, Wisse, Joep, Inçi en Jasmijn richting het centrum te vertrekken. We zijn in de Chupitos geweest, een bar waar ze alleen maar shotjes verkopen, Chupitos is het Spaanse woord voor een shotje.

Zaterdags zat het weer ons gelukkig wel mee, toen we ons appartement uit liepen leek het Maike toch wel handig om een zonnebril mee te nemen dus hup snel weer terug naar verdieping 5 om haar zonnebril op te halen. Ja, hier heb je echt een zonnebril nodig, de zon is erg vel. Vervolgens hebben we onze weg vervolgt richting Callao om vanuit daar richting Templo de Debod te lopen op aanraden van mijn stagebegeleidster. Temple de Debod is een hele oude Egyptische tempel die de Egyptenaren Spanje cadeau hebben gedaan een paar eeuwen geleden. De tempel is gelegen op een heuvel en vanuit daar heb je een heel mooi uitzicht over het zuiden van de stad en het koninklijk paleis, een echt foto momentje dus. Vanaf die heuvel zijn we richting de Teleferico gelopen. Je betaald hier 6euro om met een skilift een reisje te maken van Rosaleda de Madrid naar Casa de Campo. Een leuke mooie trip en ook echt een aanrader voor mensen die ooit eens besluiten om een bezoekje te brengen aan Madrid. Tijdens de trip kun je vele mooie punten zien vanaf een mooie hoogte. De middag vloog voorbij en na de trip zijn we ook richting huis gegaan om de tas te pakken want voor 20.00 uur moest er ingecheckt worden in het hotel. Het hotel is gelegen in het oosten van de stad, ligt, dicht bij IBM en is een half uurtje met de metro van het centrum vandaan. ´s Avonds zijn we naar Ventas gegaan waar een oude stierengevecht arena staat genaamd Plaza de Toros de Las Ventas. Na wat foto´s gemaakt te hebben van de arena zijn we naar een lekkere sushibar gegaan en hebben we daar wat gegeten.

Zondag ´s ochtends hebben we genoten van het heerlijke ontbijt dat we bij het hotel kregen. En ja, Vakantieveilingen.nl is duidelijk internationaal gericht, er waren heel wat Nederlandse stelletjes die dat weekend naar Madrid afgereisd waren. Dit was de eerste keer sinds mijn komst hier in Madrid dat ik mijzelf even een echte toerist voelde. Aan het eind van de ochtend hebben we de metro gepakt richting Callao. Vervolgens hebben we Palacio Real, het koninklijk paleis van Madrid, een bezoekje gebracht en nog even bij La Catedral de Santa Maria la Real de la Almudena binnen gekeken, dit is allemaal groot en erg indrukwekkend echte ´must sees´ bij een bezoek aan Madrid. Na dit culturele gedeelte zijn we naar Parque el Retiro gegaan, dit park ligt in het oosten van het centrum en is misschien wel het bekendste park van Madrid. Naast mooie tuinen heeft dit park ook mooie standbeelden en een leuke vijver waar je met een roeibootje op kunt varen. We hebben hier optimaal genoten van het weer door op een terrasje in het park te gaan zitten, een biertje te bestellen, het jasje uit te doen en heel moeilijk tegen de zon in te gaan kijken.. Genieten!! Na dit rust momentje zijn we richting Sol gelopen en op de kerstmarkt geweest met de zonnebril nog op ons voorhoofd. Wat klopt hier niet?! Tegen die tijd dat we van de markt weg liepen was het al 18.00, lunchtime. Aangezien alle restaurants vaak van 19.00 tot 21.00 gesloten zijn en je na 21.00 pas kunt dineren hebben we besloten om in een typisch Spaans tapas barretje wat te eten. Later die avond hebben we lekker avontuurlijk gegeten bij het National Geograpic restaurant gelegen in Callao.

´s Maandags hebben we helaas niet zo heel veel kunnen ondernemen aangezien Maike om 15.00 in moest checken op het vliegveld. De dag bestond dus uit: uitslapen, ontbijten, naar mijn appartement gaan en vervolgens de laatste trip: naar het vliegveld.

Het was een super leuk weekend waarin we veel gedaan en gezien hebben en ook vooral veel genoten hebben van het lekkere weer en de mooie stad. Natuurlijk kun je in zo´n weekend lang niet alle hoogtepunten van Madrid zien maar ik heb geprobeerd om de mooiste plekken van de stad in mijn ´tour´ te verwerken. Ik wil Maike heel erg bedanken voor haar komst het was super en onvergetelijk.

Foto´s van dit weekend en de andere foto´s van mij verblijf hier in Madrid tot nu toe zullen zo snel mogelijk op deze site verschijnen. Ik heb hier nog geen tijd voor gehad.. druk, druk, druk.

Bijdeze wil ik alle lezers in Nederland een fijne kerst en oud & nieuw wensen!

Veliz Navidad.


  • 19 December 2013 - 13:59

    Jaron:

    Jorn gave verhalen man en leuk dat maike kwam! Hoop dat je nog veel leuke dingen gaat beleven en we drinken er een paar als je terug bent.

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorn

Actief sinds 11 Dec. 2013
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 3909

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 18 April 2014

Madrid

Landen bezocht: